Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025 23:13 Βλέπω/Ακούω Τι να κάνετε για να μπλοκάρετε τις ενοχλητικές κλήσεις από εταιρείες κινητών ή ρεύματος Σε πονοκέφαλο έχουν εξελιχθεί οι ανεπιθύμητες κλήσεις για χιλιάδες συνδρομητές κινητών ή σταθερών τηλεφώνων. Αρκετές εταιρείες κινητών τηλεφώνων ή εισπρακτικές εταιρείες πιέζουν τους καταναλωτές με τηλεφωνήματα. Σύμφωνα με τα ΝΕΑ, ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας, δηλαδή στο άρθρο 11 του νόμου 3471/2006. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής, αν και δηλωμένος στο «μητρώο 11», συνεχίζει να λαμβάνει ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις, τότε, σύμφωνα με τον νόμο, δικαιούται πλήρη αποζημίωση που ξεκινά από τα 10.000 ευρώ. Μόλις πρόσφατα και ο Αρειος Πάγος με την απόφαση 564/2024, έκρινε θετικά υπέρ της συνταγματικότητας της χρηματικής ικανοποίησης των 10.000 ευρώ, λόγω ηθικής βλάβης. «Η ένταξη στο μητρώο 11 αποτελεί μονόδρομο ώστε να πάψει ένας πολίτης να δέχεται ανεπιθύμητες – διαφημιστικές ή προωθητικές – κλήσεις στο σταθερό ή στο κινητό τηλέφωνο. Εάν κάποιος δεν ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο, μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας που ακολουθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι κλήσεις για διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς βρίσκονται σε γκρίζα ζώνη», λέει ο δικηγόρος Παναγιώτης Νταής. Για να εγγραφεί κάποιος στο «μητρώο 11», η διαδικασία είναι απλή: Ο συνδρομητής μπορεί να υποβάλει αίτηση ηλεκτρονικά, μέσω τηλεφωνικής εξυπηρέτησης ή να επισκεφτεί ένα υποκατάστημα του παρόχου του. Αν η εγγραφή ολοκληρωθεί, οι εταιρείες προώθησης προϊόντων που πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις πρέπει να εξαιρούν τους συγκεκριμένους αριθμούς από τις κλήσεις τους. Εάν, παρά την εγγραφή, κάποιος συνεχίζει να δέχεται ενοχλητικές κλήσεις, υπάρχει δυνατότητα καταγγελίας και νομικής δράσης. Επίσης, οι συνδρομητές μπορούν να ζητήσουν από τον πάροχο να εξουδετερώσουν την απόκρυψη του αριθμού καλούντος, για να εντοπίσουν και να αναφέρουν τις ενοχλητικές κλήσεις. Η εγγραφή στο «μητρώο 11» απαιτεί 30 ημέρες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, και όλοι οι συνδρομητές μπορούν να υποβάλουν το αίτημά τους μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου τους ή καλώντας τους ειδικούς αριθμούς εξυπηρέτησης. madata.gr