Image
Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021 20:34 Βλέπω/Ακούω

Εισαγωγή σε Πανεπιστήμιο: Πώς υπολογίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Διευκρινίσεις για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και συγκεκριμένα στις αλλαγές στις βάσεις εισαγωγής ανά τμήμα εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Εικότερα, κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα θέτει ως ΕΒΕ ποσοστό Χ% του μέσου όρου (ΜΟ) των μέσων επιδόσεων (ΜΕ) όλων των υποψηφίων στο σύνολο των τεσσάρων μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4), του επιστημονικού πεδίου του υποψηφίου [ΜΟ=ΜΕ Μ1 +ΜΕ Μ2 +ΜΕ Μ3 +ΜΕ Μ4 )/4.

Το Υπουργείο θα καθορίζει το εύρος για το ποσοστό Χ% (π.χ. 80% έως 120% του ΜΟ).

Παράδειγμα:

Μέσος Όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου: 12/20.

ΕΒΕ που ορίζεται από Παν/κό τμήμα: 90% του Μέσου Όρου, δηλ. 10,8.

Μέσος Όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου: 11/20.

ΕΒΕ που ορίζεται από Παν/κό τμήμα: 90% του Μέσου Όρου, δηλ. 9,9.

-Γιατί προκρίθηκε ΕΒΕ σε ποσοστό και όχι σε απόλυτο μέγεθος, π.χ. 10;

Για να μην εξαρτάται το ποσοστό επιτυχόντων / αποτυχόντων κάθε χρόνο από την εκάστοτε ευκολία / δυσκολία των θεμάτων.

-Γιατί όχι η ίδια ΕΒΕ για όλα τα τμήματα;

Γιατί τα προγράμματα σπουδών διαφέρουν, και χρειάζεται να μπορούν να διαφοροποιηθούν οι ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής σε αυτά.

Στο πλαίσιο ενίσχυσης της αυτονομίας των ΑΕΙ, είναι σημαντικό αυτά να μπορούν να διαμορφώσουν την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία.

-Τι αλλάζει ως προς τους συντελεστές βαρύτητας στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων;

Σήμερα, σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχουν δύο συγκεκριμένα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι συντελεστές βαρύτητας των οποίων καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας με οριζόντιο τρόπο για όλες τις Σχολές / Τμήματα στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η κάθε Πανεπιστημιακή Σχολή / Τμήμα θα μπορεί να ορίζει το ποσοστό (συντελεστή βαρύτητας) με το οποίο κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα συμβάλλει στη διαμόρφωση των μορίων του υποψηφίου, π.χ. το Φυσικό θα μπορεί να ορίζει α) ότι η Φυσική είναι το μάθημα με τη μεγαλύτερη βαρύτητα, και β) τον συντελεστή της βαρύτητας αυτής, ο οποίος θα επιδρά στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων του. Η ρύθμιση αυτή ενισχύει ακόμη περισσότερο την αυτονομία των Πανεπιστημίων και τον ρόλο τους στη διαμόρφωση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων εισαγωγής υποψηφίων. Προβλέπεται η εφαρμογή της ρύθμισής αυτής από τους υποψηφίους που θα εξεταστούν το καλοκαίρι του 2022 και έπειτα.

 

 

 


ieidiseis
Post
Βλέπω/Ακούω Πέμπτη 18.04.2024

Οι σχολικές τάξεις του μέλλοντος - Συσκευές εικονικής πραγματικότητας προτείνει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Φανταστείτε να μπαίνετε σε ένα σχολικό λεωφορείο και να μεταφέρεστε σε μια εμβυθιστική, εκπαιδευτική περιήγηση στο εσωτερικό του ανθρώπινου σώματος. Αυτό είναι το είδος της εμπειρίας που η Meta του Μα

Post
Βλέπω/Ακούω Πέμπτη 18.04.2024

Μικροπλαστικά: Ανιχνεύθηκαν στον εγκέφαλο και στις πέτρες της χολής

Τα μικροπλαστικά βρίσκονται παντού: στον αέρα που αναπνέουμε, στο νερό που πίνουμε και στα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Τώρα, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια μπορούν να διεισ

Post
Βλέπω/Ακούω Πέμπτη 18.04.2024

Βρετανία: Ανακαλύφθηκε απολίθωμα τεράστιου αρχαίου θαλάσσιου ερπετού

Επιστήμονες στη Βρετανία εντόπισαν ενδεχομένως το μεγαλύτερο θαλάσσιο ερπετό που κολύμπησε ποτέ στις θάλασσες – ένα πλάσμα μεγαλύτερο από δύο λεωφορεία μαζί. Το πλάσμα αυτό έζησε πριν από περίπο