Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020 18:00 Εκτός Ελλάδος

Εμβόλιο κορονοϊού: Πώς θα γίνει η μεταφορά του - Οι τρόποι διανομής του


Ενώ όλος ο πλανήτης περιμένει τα ελπιδοφόρα εμβόλια που αναμένεται να περιορίσουν την πανδημία, αρκετά ερωτήματα τίθεται, ενώ οι επαγγελματίες της αλυσίδας μεταφορά/συντήρηση/αποθήκευση/διανομή (logistics) προετοιμάζονται, προσπαθώντας να λύσουν εξισώσεις με πολλαπλούς αγνώστους. Στο μεταξύ, στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ, εργαζόμενοι της KLM προετοιμάζονται για την αποστολή φορτίων εμβολίων για τον κορονοϊό τα οποία θα πρέπει να μεταφερθούν σε όλο τον κόσμο σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Οι φωτογραφίες που μεταδίδει το Reuters είναι από τους χώρους όπου το εμβόλιο θα περιμένει σε κατάσταση ψυχρής αποθήκευσης προκειμένου να ταξιδέψει στον κόσμο.

Πόσα εμβόλια θα χρειασθούν;

Μεταξύ 12 και 15 δισεκατομμύρια δόσεις πρέπει να παραχθούν στον κόσμο, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Φαρμακοβιομηχανιών. «Τα σημερινά μοντέλα προβλέπουν ότι δεν θα υπάρχουν αρκετά εμβόλια για να καλύψουν τον παγκόσμιο πληθυσμό πριν από το 2023 ή 2024», εκτιμά το Duke University που παρακολουθεί την αναδυόμενη αγορά 200 περίπου υποψήφιων εμβολίων.

Ολα τα εμβόλια θα μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο;

Τα εργαστήρια ετοιμάζουν δύο τύπους εμβολίων: ορισμένα, όπως το εμβόλιο Pfizer / BioNTech, θα απαιτήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες συντήρησης, μέχρι τους -80 βαθμούς Κελσίου, ενώ άλλα θα συντηρούνται σε πιο συμβατικές θερμοκρασίες μεταξύ -2 και -8 βαθμών Κελσίου.

Ο πρώτος τύπος εμβολίου, που παραπέμπει σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες μεταφοράς, «θα αφορά περί το 30% των δόσεων που θα διανεμηθούν στον κόσμο», εκτιμά ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, γενικός διευθυντής της Ceva (όμιλος CMA-CGM).

Για το 70% του δεύτερου τύπου των εμβολίων, «εξακολουθούν να απαιτούνται ειδικές συνθήκες μεταφοράς/αποθήκευσης. Πρόκειται για φάρμακα και αυτά είναι πάντοτε ευαίσθητα, αλλά υπάρχουν λιγότερες τεχνικές δυσκολίες από τους -80 βαθμούς», λέει.

Θα πάρουν το αεροπλάνο;

Για τον διευθυντή της εταιρείας, το ήμισυ των εμβολίων θα μεταφερθεί οδικώς από τον τόπο παραγωγής στον τόπο αποθήκευσης και στη συνέχεια στα κέντρα εμβολιασμού.

Το άλλο ήμισυ θα απαιτήσει μία διαδικασία μεταφοράς/αποθήκευσης/διανομής που θα συνδυάσει αεροπορική και χερσαία μεταφορά. Όλα θα εξαρτηθούν από τις αποστάσεις και τον επείγοντα χαρακτήρα της μεταφοράς.

Πώς θα οργανωθεί η αεροπορική μεταφορά;

«Θα υπάρξει ανάγκη για την οργάνωση κάποιου είδους αερογέφυρας», λέει ο Γκλιν Χιουζ, υπεύθυνος cargo της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (Iata). Η μεταφορά μίας δόσης για κάθε κάτοικο του πλανήτη θα απαιτήσει 8.000 μεγάλα μεταγωγικά αεροσκάφη.

Για να υπάρξει μία ιδέα των όγκων, τα 99 επιβατηγά μεγάλων αποστάσεων μπορούν κάθε ένα να μεταφέρουν 400.000 δόσεις, ενώ τα Boeing 777 cargo περισσότερο από ένα εκατομμύριο δόσεις.

«Οι εμπορικές πτήσεις με ικανότητα μεταφοράς φορτίου στον χώρο των αποσκευών πρέπει να αυξηθούν», λέει ο διευθυντής της Iata Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ.«Τα σύνορα θα πρέπει να είναι ανοικτά για να επιτρέψουν την διανομή». Η σημερινή ικανότητα μεταφοράς cargo είναι ανεπαρκής για την αντιμετώπιση της ζήτησης. Η κατάρρευση των αερομεταφορών έχει περιορίσει την προσφορά, αφού το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται στους χώρους των αποσκευών των εμπορικών πτήσεων.

Πώς οργανώνονται οι μεταφορικές εταιρείες;

Σε όλα τα επίπεδα, έχουν συγκροτηθεί task force, ομάδες εργασίες σε επίπεδο κρατών, τομέων δραστηριότητας και επιχειρήσεων για να εξετάσουν την κατάσταση της αγοράς στον τομέα της συσκευασίας, των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς, χερσαίων , αεροπορικών, θαλάσσιων.

Η ιδιαιτερότητα της παρούσας κατάστασης είναι ότι τα ίδια τα εργαστήρια θα ασχοληθούν με την πιστοποίηση των μέσων μεταφοράς. «Η σειρά είναι ότι ένας θεσμός ή υγειονομική αρχή μίας χώρας συνεργάζεται με ένα εργαστήριο, το εργαστήριο δίνει πιστοποίηση της δικής του αλυσίδας μεταφοράς/αποθήκευσης και είναι δουλειά δική του και των υπεργολάβων αυτή η αλυσίδα μεταφοράς/αποθήκευσης να πληροί τα κριτήρια», λέει ο γενικός διευθυντής της Ceva.

Θα είναι όλος ο κόσμος έτοιμος;

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράγοντες: οι ποσότητες προς μεταφορά, οι θερμοκρασίες, τα χρονοδιαγράμματα, τα σχήματα διανομής κλπ. Όμως, οι επαγγελματίες του τομέα δηλώνουν ότι θα είναι έτοιμοι.

Τον περισσότερο καιρό, οι αλυσίδες μεταφοράς της φαρμακοβιομηχανίας περνούν απαρατήρητες, δηλώνει ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, σημειώνοντας ότι η μεταφορά στους -80 βαθμούς Κελσίου υπάρχει ήδη για την μεταφορά οργάνων. «Αυτό που αλλάζει είναι ο όγκος και οι σχετικά σύντομοι χρόνοι».

 

 

madata.gr
Post
Εκτός Ελλάδος Σάββατο 16.01.2021

Πομπέο: Ο κορονοϊός ίσως διέφυγε από εργαστήριο της κινεζικής Ουχάν

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, ζήτησε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) να ερευνήσει πλήρως το ενδεχόμενο ο κορονοϊός να διέφυγε κατά λάθος από εργαστήριο στην κινεζική πόλη Ουχάν ...

Post
Εκτός Ελλάδος Σάββατο 16.01.2021

Ξύπνησε τη νύχτα κι όταν πήγε στην τουαλέτα βρήκε διαρρήκτη να πίνει καφέ

Μια γυναίκα βρέθηκε μπροστά σε μια τεράστια έκπληξη όταν ξύπνησε την νύχτα για να πάει τουαλέτα. Ανοίγοντας την πόρτα της τουαλέτας είδε μπροστά της έναν άντρα να πίνει καφέ και να κάνει την ανάγκη το

Post
Εκτός Ελλάδος Σάββατο 16.01.2021

ΗΠΑ: Πραγματοποιήθηκε η 13η και τελευταία εκτέλεση επί Προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε σήμερα στη 13η και τελευταία εκτέλεση σε ομοσπονδιακό επίπεδο επί Προεδρίας Ντόναλντ Τραμπ, μερικές ημέρες πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του εκλεγμένου Προέδρου Τζο