Image
Παρασκευή 07 Φεβρουαρίου 2025 13:28 Παράδοση

Η Αργυρώ Χιώτη νέα Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου

 Η Αργυρώ Χιώτη, σκηνοθέτις και δραματουργός, αναδείχθηκε νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου, σε συνέχεια της ανοιχτής διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος και κατόπιν σχετικής γνωμοδότησης της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης και Επιλογής, η οποία συγκροτήθηκε με την ΥΠΠΟ/569803/24.12.2024 απόφαση της Υπουργού και του Υφυπουργού Πολιτισμού.

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (παρ. 13 του άρ. 3 του Ν. 2273/1994 (Α' 233), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρ. 76 του Ν. 4795/2021 (Α' 62)), η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής κοινοποίησε το τελικό πρακτικό στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ με αιτιολογημένη και εξατομικευμένη εισήγηση σχετικά με την κρίση της ("Τελικός Κατάλογος Υποψηφίων"), με βάση το οποίο η υποψηφιότητα της Αργυρώς Χιώτη, προκρίθηκε για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, για τριετή θητεία. Η πολιτική ηγεσία έκανε δεκτή την εισήγηση, την αξιολόγηση και την κατάταξη της Επιτροπής.

Υπενθυμίζεται ότι την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής συγκρότησαν οι εξής:

- Κωνσταντίνος Χριστοδούλου, Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πρόεδρος της Επιτροπής)

- Γιάννης Μπέζος, ηθοποιός, σκηνοθέτης,

- Φιλαρέτη Κομνηνού, ηθοποιός

- Νίκος Χατζόπουλος, ηθοποιός, σκηνοθέτης, αρχιτέκτων

- Πρόδρομος Τσινικόρης, σκηνοθέτης, ηθοποιός, δραματουργός

Η Αργυρώ Χιώτη εργάζεται στην Ελλάδα και τη Γαλλία ως σκηνοθέτιδα, ηθοποιός και καθηγήτρια Θεάτρου. Αποφοίτησε ως ηθοποιός από την πρώτη Δραματική Σχολή «Μορφές» του Θεάτρου «Εμπρός» (2000) και είναι κάτοχος πτυχίου Θεατρικών Σπουδών και μεταπτυχιακού τίτλου (Master 2) στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία ("Theorie et Pratique des Arts") από το Πανεπιστήμιο της Provence, στη Γαλλία (2006). Το 2006 συν-ίδρυσε τη θεατρική ομάδα VASISTAS, με δραστηριότητα αρχικά στη Γαλλία και έπειτα στην Ελλάδα. Η εργογραφία της περιλαμβάνει κλασικά κείμενα, σύγχρονες θεατρικές γραφές, αλλά και έργα στα όρια των τεχνών. Μέσα από τις παραστάσεις της που ταξιδεύουν σταθερά στο εξωτερικό και άλλες συνεργασίες, διατηρεί μία ενεργή και δημιουργική σχέση με σημαντικές ευρωπαϊκές σκηνές και θεατρικούς οργανισμούς (όπως τα Théâtre des 13 Vents, Théâtre de la Bastille, Théâtre Liberté -Chateauvallon, Comédie des Reims).

Οι πιο πρόσφατες σκηνοθεσίες της είναι το "Αναψυκτήριο" στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, τα "Μεγάλα και Μικρά Πλοία" του Ευθύμη Φιλίππου (2023) για την Ελευσίς - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ο "Ερωτόκριτος" του Βιτσέντζου Κορνάρου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ο "Χαλεπάς" του The Boy, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (συμπαραγωγή με το το Emilia Romagna Teatro Fondazione της Ιταλίας), οι "Βάτραχοι" του Αριστοφάνη, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το "Νερό της Κολωνίας" του Ευθύμη Φιλίππου στο Εθνικό Θέατρο.

Post
Παράδοση Τρίτη 11.03.2025

Ενάλια αρχαιολογική έρευνα πλησίον του αρχαιολογικού χώρου της Ασίνης

?Την περίοδο 7-11 Οκτωβρίου 2024 διεξήχθη ενάλια αρχαιολογική έρευνα πλησίον του αρχαιολογικού χώρου της Ασίνης, ανατολικά του Τολού Αργολίδας. Η θέση βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το σημερινό χωρ

Post
Παράδοση Παρασκευή 07.03.2025

Οι Άγιοι Θεόδωροι, μνημείο ιστορίας και πολιτισμού του 11ου αιώνα, αποδίδεται στη λατρεία

?Με ιδιαίτερη λαμπρότητα τελέστηκαν τα θυρανοίξια του Ιερού Ναού Αγίων Θεοδώρων στο κέντρο της Αθήνας, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Ο Ιερός Ναός των Αγίων Θεοδώρων αποκαταστάθηκε

Post
Παράδοση Δευτέρα 03.03.2025

Καθαρά Δευτέρα: Γιατί πετάμε χαρταετό - Η ιστορία και οι συμβολισμοί

Την Καθαρά Δευτέρα είθισται να πετάμε χαρταετό. Πρόκειται για μία παράδοση που συνδέεται με βαθύτερους συμβολισμούς και ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα αυτής της ημέρας. Γιατί όμως πετάμε χαρταετό και