Image
Κυριακή 02 Φεβρουαρίου 2025 12:51 Πολιτική

Σταϊκούρας για Τέμπη: Καμία ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να ελέγχει τα φορτία στις εμπορικές αμαξοστοιχίες

Ο Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» για την τραγωδία των Τεμπών, την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αττικής. Ανέφερε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο λαθρεμπορίου καυσίμων μέσω των τρένων, ενώ διευκρίνισε ότι η ευθύνη για τα φορτία στις εμπορικές αμαξοστοιχίες ανήκει στον αποστολέα και τον μεταφορέα, καθώς και στα τελωνεία σε περιπτώσεις διακίνησης από το εξωτερικό.

Σχολιάζοντας το χθεσινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Τα Νέα» με τις δηλώσεις Γραμματίδη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Έχει βγάλει ανακοίνωση ο κ. Γραμματίδης, δεν μίλησε ποτέ για το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Τουναντίον, στην ανακοίνωση μιλάει ότι η ασφάλεια στη λειτουργία των σιδηροδρόμων είναι απόλυτη. Πού αναφέρεται; Αναφέρεται στο γεγονός ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα τρέξουν κάποια έργα στη Θεσσαλία, στην κεντρική Ελλάδα, που αφορούν για τη μόνιμη και με ψηλότερη ανθεκτικότητα αποκατάσταση των καταστροφών που έγιναν στο σιδηροδρομικό δίκτυο».

 »Άρα λέει ότι τότε που θα ξεκινήσουν τα έργα, καλό θα ήταν όχι όλες οι μεταφορές αλλά μόνο αυτές που είναι για επιβάτες και μόνο για εκείνο το τμήμα να σταματήσουν, έτσι ώστε να τρέξουν πιο γρήγορα τα έργα. Τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, αλλά είναι κάτι το οποίο ούτως ή άλλως απασχολεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με την ανάδοχο εταιρία όταν ξεκινήσουμε τα έργα θα δούμε πώς θα λειτουργήσει το κομμάτι αυτό του σιδηροδρόμου, δηλαδή από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα», πρόσθεσε.

«Θα κάνουμε αυτό το οποίο θα ενισχύει την ασφάλεια και θα επιταχύνει την υλοποίηση των έργων. Άρα να ξεκαθαρίσουμε ότι ο κ. Γραμματίδης, ουδέποτε μίλησε για ασφάλεια», σημείωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

«Αν δεν είχαμε τον …Daniel»
Αναφερόμενος στην τραγωδία των Τεμπών, ο υπουργός ανέφερε: «Ποιο ήταν το βασικό ζητούμενο το οποίο είχαμε μετά τα Τέμπη; Να είχαμε καλύτερα συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης, δηλαδή να είχαμε ενίσχυση της ασφάλειας. Σήμερα, είμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο από ό,τι ήμασταν. Αν δεν είχαμε τον ‘Daniel’, σήμερα θα σας έλεγα ότι σε σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και το ETCS, είχαμε 100% από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα. Λόγω του γεγονότος ότι είχαμε τον ‘Daniel’, σε εκείνο το σημείο μόνο δεν έχουμε τα συστήματα».

«Τα τρένα είναι πιο ασφαλή βάζοντας αυτά τα συστήματα και συνεχώς πρέπει να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Και προσλήψεις προσωπικού θα γίνουν το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμώ μέχρι τον Μάρτιο θα προσληφθούν 140 άτομα στον ΟΣΕ, και επενδύσεις θα γίνουν, υποδομές, που ενισχύουν την ασφάλεια των μεταφορών», πρόσθεσε.

«Σε αυτά τα ζητούμενα τα οποία είναι επενδύσεις σε υποδομές, προσλήψεις προσωπικού, να βάλουμε σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, να βάλουμε συστήματα ελέγχου σηράγγων, σε όλα αυτά υπάρχει σημαντική πρόοδος και ενίσχυση της ασφάλειας», συνέχισε.

«Επιτυχία θα είναι όταν ενισχύεις διαρκώς την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και των μεταφορών. Σας έδωσα συγκεκριμένα στοιχεία, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, συστήματα, επενδύσεις, χρηματοδότηση, προσλήψεις, που δείχνουν πρόοδο. Αλλά θέλω να σας πω κάτι. Όπως ομολογούν όλοι, τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν προέκυψαν τα τελευταία 2 χρόνια. Είναι διαχρονικά. Αν πιστεύετε ότι επιλύονται όλα τα προβλήματα σε ενάμιση χρόνο, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι αυτό δεν γίνεται», προσθέτει.

«Δεν έρχομαι να ωραιοποιήσω καταστάσεις. Έρχομαι να σας πω ότι τα διαχρονικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται σε ένα – ενάμιση έτος», συνέχισε.

Για τις ισόπεδες διαβάσεις
«Έχουμε 90 αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις. Ο ένας τρόπος αντιμετώπισης είναι αυτός που λέτε: να προκύπτει ένα πρόβλημα και να πηγαίνει ο ΟΣΕ να κάνει μία επισκευή, που θα πρέπει το υλικό να έρθει από το εξωτερικό, το οποίο μπορεί να πάρει κάποιους μήνες. Η σωστή προσέγγιση ποια είναι; Εξασφαλίζεις χρηματοδότηση και πας να αντιμετωπίσεις συνολικά το πρόβλημα στην Ελλάδα που λέγονται ισόπεδες διαβάσεις. Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση; Για πρώτη φορά 25 εκατομμύρια ευρώ», εξήγησε.

Αναφερόμενος στις διαδηλώσεις οργής για τα Τέμπη ο Χρήστος Σταϊκούρας έκανε λόγο για «εκδήλωση της αγωνίας της κοινωνίας, του θυμού των πολιτών, έτσι ώστε να υπάρξει αλήθεια και Δικαιοσύνη στην περίπτωση των Τεμπών».

«Εμείς κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε συνολικά και συλλογικά ως κυβέρνηση, ξεκινώντας από τον πρωθυπουργό, έτσι ώστε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες στον βαθμό που εμείς εμπλεκόμαστε. Όχι η Δικαιοσύνη, εμείς», συνέχισε.

«Εκεί που θα κριθούμε είναι να αποδείξουμε ότι κάναμε τα πάντα έτσι ώστε οι πολίτες να αισθανθούν, επί της ουσίας, όχι επικοινωνιακά, ότι θέλουμε να λάμψει η αλήθεια», είπε ο υπουργός.

Για την εμπορική αμαξοστοιχία και το φορτίο της
Αναφερόμενος στην εμπορική αμαξοστοιχία και το φορτίο της, ο Χρήστος Σταϊκούρας έκανε λόγο για δύο διαστάσεις.

«Η μία διάσταση» -είπε- «έχει να κάνει με το αν αναζητήσαμε, εκ των υστέρων, εμείς, από το καλοκαίρι του ’23, να δούμε τι μεταφέρει η σιδηροτροχιά. Ποιος είναι υπεύθυνος για να το κάνει αυτό; Ο ΕΔΟΣΑΑΜ. 29 Οκτωβρίου του ’24 έγγραφο του ΕΔΟΣΑΑΜ στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: “θα θέλαμε να κάνετε έκτακτη επιχορήγηση 10.000 ώστε να καταφέρουμε να καταβάλουμε το αντίτιμο που θα απαιτηθεί από σουηδικό ινστιτούτο το οποίο θα αναλάβει την εκπόνηση πραγματογνωμοσύνης για τα αίτια της φωτιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων”. Αυτό 29 Οκτωβρίου. Δώσαμε αμέσως την χρηματοδότηση, είναι στη ‘ΔΙΑΥΓΕΙΑ’ 30 Οκτωβρίου».

«Συμπέρασμα πρώτο: ό,τι έχει ζητηθεί από τον ΕΔΟΣΑΑΜ, από ξένα ινστιτούτα έτσι ώστε να λάμψει η αλήθεια, έχει γίνει», συνέχισε.

«Δεύτερη παρατήρηση: εκ του θεσμικού πλαισίου, όχι μόνο στην Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη, ο ρόλος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν είναι να ελέγχει τα φορτία. Ευθύνη έχει ο αποστολέας και ο μεταφορέας και αν είναι από το εξωτερικό, είναι τα τελωνεία. Άρα δεν υπάρχει καμία ευθύνη των φορέων και των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εδώ και χρόνια, δεν έχει αλλάξει κάτι το τελευταίο διάστημα, να ελέγχει τα φορτία. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για το όποιο λαθρεμπόριο στα καύσιμα, στα καπνικά, στα ποτά».

Για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής
Μιλώντας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο, ο κ. Σταϊκούρας είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν οι υποδομές και υπάρχουν και οι μεταφορές. Στις υποδομές έχουμε αναλάβει μια πρωτοβουλία έτσι ώστε να φτιάξουμε τον δυτικό περιφερειακό του Αιγάλεω και τις τρεις ανισόπεδες διαβάσεις εκεί. Αυτό θα γίνει την επόμενη τριετία».

«Οι υποδομές θέλουν χρόνο για να υλοποιηθούν. Στις μεταφορές έχουμε το μετρό, άρα πρέπει να τρέξουμε όσο γίνεται την γραμμή 4», πρόσθεσε.

«Έχουμε να φτιάξουμε καλύτερα λεωφορεία. Θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία μέχρι το τέλος του καλοκαιριού απολύτως προσβάσιμα από τα ΑμεΑ».

«Σήμερα έχουμε 22 συρμούς στην γραμμή 1. Μέχρι το τέλος του ’26 θα έχουμε 31 συρμούς».

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή του στο Mega, ο υπουργός αναφέρθηκε και στην οδική ασφάλεια αλλά και στις καταγγελίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

πηγή: topontiki.gr

 

Πηγή: typoskritis.gr
Post
Πολιτική Κυριακή 02.02.2025

Σεισμοί στις Κυκλάδες: Έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου

Λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας στη θαλάσσια περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού, ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας, συγκάλεσε εκ νέου το μεσημέρι κοινή συνεδρίαση των

Post
Πολιτική Κυριακή 02.02.2025

Σταϊκούρας για Τέμπη: Καμία ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να ελέγχει τα φορτία στις εμπορικές αμαξοστοιχίες

Ο Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» για την τραγωδία των Τεμπών, την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αττικής. Ανέφερε ότι δεν μπορεί να

Post
Πολιτική Κυριακή 02.02.2025

Πόσο αυξάνονται Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (ΚΕΑ), Επίδομα Ενοικίου και Επίδομα Παιδιού

Σε συνέντευξή της η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, αναφέρθηκε σε μία σειρά αλλαγών που δρομολογούνται στην επιδοματική πολιτική. Το επικείμενο νομοσχέδιο σηματοδοτεί μια