Image
Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024 09:52 Ειδήσεις

Τι αλλάζει στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια από την 1η Σεπτεμβρίου – Νέος κανόνας για τα υγρά στις χειραποσκευές

Νέους περιορισμούς θέτει η Κομισιόν σε ό,τι αφορά τις χειραποσκευές στα αεροπλάνα. Οι προσωρινές αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου 2024 και θα αφορούν τα υγρά τα οποία μεταφέρουν οι επιβάτες στις χειραποσκευές τους.

Από τις αλλαγές δεν θα επηρεαστούν τα αεροδρόμια τα οποία ήδη εφάρμοζαν το όριο των 100 ml ούτε εκείνα τα οποία δεν έχουν εγκαταστήσει EDSCB. Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί θα ισχύουν στα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία έχουν εγκαταστήσει Explosive Detection Systems for Cabin Baggage (συστήματα εντοπισμού εκρηκτικών για χειραποσκευές), στα οποία μέχρι τώρα επιτρέπεται οι επιβάτες να μεταφέρουν δοχεία τα οποία περιέχουν πάνω από 100 ml. Αυτό αλλάζει από την 1η Σεπτεμβρίου. Έτσι, κάθε δοχείο με υγρό θα επιτρέπεται να περιέχει έως 100 ml στα αεροδρόμια τα οποία χρησιμοποιούν τα εν λόγω συστήματα.

«Το προληπτικό αυτό μέτρο δεν αποτελεί απάντηση σε κάποια νέα απειλή, αλλά αφορά ένα προσωρινό τεχνικό ζήτημα. Η απόφαση αφορά τα C3 σκάνερ, την τελευταία τεχνολογία σε αυτόν τον τομέα, η οποία έως τώρα επέτρεπε στους επιβάτες να ταξιδεύουν δίχως όριο για τα υγρά τα οποία είχαν στις χειραποσκευές τους», σημειώνει το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης. «Η αλλαγή, πέρα από τα αεροδρόμια της ΕΕ, αφορά επίσης και εκείνα σε Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία τα οποία χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία στους ελέγχους», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν.

Το ισχύον νομικό πλαίσιο
Πέρα από τη συγκεκριμένη αλλαγή, σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της Κομισιόν, για τις χειραποσκευές πρέπει να τηρούνται τα εξής:

Ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου.
Τα υγρά τα οποία αγοράζονται από τα Αφορολόγητα μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά όσο και η απόδειξή τους έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά. Μέχρι να φθάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας, με εξαίρεση τους αξιωματικούς ασφαλείας όταν προβαίνουν σε έλεγχο. Αν η σακούλα ανοιχτεί σε έλεγχο και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας, ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα, όπως π.χ. ψαλίδια, δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους.
Το μέγεθος και ο αριθμός χειραποσκευών οι οποίες επιτρέπεται να έχουν μαζί τους οι επιβάτες στην καμπίνα του αεροσκάφους καθορίζονται από τις αεροπορικές εταιρείες.
Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά -π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα- απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.

newsbeast.gr
Post
Ειδήσεις Τετάρτη 15.10.2025

Δείτε ΕΔΩ αν θα σας στείλουν πρόστιμο για το αυτοκίνητο – Ενεργό το νέο σύστημα της ΑΑΔΕ

Το νέο ψηφιακό σύστημα της ΑΑΔΕ διασταυρώνει αυτόματα τα στοιχεία για ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ, εντοπίζοντας όσους δεν είναι νόμιμα καλυμμένοι. Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομι

Post
Ειδήσεις Τετάρτη 08.10.2025

«Η Κοινή Αγροτική Πολιτική αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης», παρέμβαση του Μανώλη Κεφαλογιάννη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Αναλυτικά η παρέμβαση: «Η ΚΑΠ είναι η ζωντανή ιστορία, η ταυτότητα της Ευρώπης. Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Εγγυήθηκε την επισιτιστική ασφάλεια και τη συνοχή τη

Post
Ειδήσεις Πέμπτη 02.10.2025

Σάκης Αρναούτογλου: Η κυκλική οικονομία είναι ένα εισιτήριο για μια δίκαιη και πράσινη Ευρώπη.

Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, συμμετείχε ως ομιλητής στην εκδήλωση «Από τις Ίνες στο Μέλλον: Η Επιχειρηματική Διάσταση της Κυκλικής Βιοοικονομίας», που πραγματοποιήθηκε στ