Image
Τρίτη 05 Δεκεμβρίου 2023 18:48 Εκτός Ελλάδος

Ελληνικά προϊόντα πωλούνται φθηνότερα στα σούπερ μάρκετ της Γερμανίας

Με τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ να έχουν πάρει φωτιά, προκαλεί εντύπωση ότι κάποια από αυτά πωλούνται φθηνότερα σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας.

Όπως προκύπτει από έρευνα του OPEN χαλβάς, της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα στην Ελλάδα πωλείται 6 ευρώ και 54 λεπτά, ενώ στη Γερμανία μόλις 4,60€. Αντίστοιχα γιαούρτι, η ίδια ακριβώς συσκευασία στην Ελλάδα κοστίζει 4,38€ με προσφορά ενώ στη Γερμανία μόλις 3,99€.

«Τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται»

Το OPEN ζήτησε μία εξήγηση από ιδιοκτήτη σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Όπως σημείωσε, ο κ. Σωτήρης Πούλος, «Κάποιες εταιρίες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, προσφέρουν κάποιες καλές τιμές αγοράς, αλλά σίγουρα τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα φασόλια, πάντα ακριβώς ίδιας εταιρείας και ποσότητας, στην Ελλάδα πωλούνται προς 2,53€, όταν στη Γερμανία δεν ξεπερνούν τα 2,49€. Ακόμη πιο ακριβό είναι το ρύζι γλασέ των 500 γραμμαρίων, το οποίο στην Ελλάδα πωλείται προς 2,06€ ενώ στη Γερμανία μόλις 1,80€. Και όλα αυτά όταν το μέσο μισθολογικό κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλότερο από την Ελλάδα. Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «εδώ μέσος όρος μισθού είναι περίπου στα 1.800, μπορεί 2.000 ή και 2.200 και μιλάω για καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».

Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Λίγες εταιρείες ελέγχουν την προσφορά από τη μία και αναποτελεσματικοί έλεγχοι από την άλλη λένε οι ειδικοί.

«Κλειδί» η δράση των καταναλωτικών ενώσεων στη Γερμανία - Τι λένε οι ειδικοί

Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος, τονίζει ότι, «η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους τομείς η αγορά στην Ελλάδα ελέγχεται από λίγες εταιρείες, αναποτελεσματικοί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί», με τον καθηγητή μάρκετινγκ, Γιώργο Πανηγυράκη, να προσθέτει πως, «είναι κερδοσκοπία. Αυτό που λέμε στα σούπερ μάρκετ εδώ, τα τρία στην τιμή των δύο και μετά να κοιτάξω το ένα και να δω ότι αν πάρω τρία είναι ίδια τιμή και δεν είναι προσφορά, αυτό δε γίνεται. Του έχει κλείσει το μαγαζί».

Μία ακόμη παράμετρος για τους ειδικούς είναι η καταναλωτική συνείδηση των Γερμανών και η δράση των καταναλωτικών ενώσεων εκεί.

Πηγή: ethnos.gr


Post
Εκτός Ελλάδος Πέμπτη 12.09.2024

Γερμανία: ''Λουκέτο'' σε Ισλαμικό κέντρο στο Βραδεμβούργο

Σε εφαρμογή της από τον Αύγουστο απόφασης των αρχών του Αμβούργου, ολοκληρώθηκε προχθές η απέλαση του πρώην επικεφαλής του Ισλαμικού Κέντρου Αμβούργου Μοχάμεντ Χαντίπ Μοφατέ. Το Κέντρο, το οποίο χαρακ

Post
Εκτός Ελλάδος Πέμπτη 12.09.2024

Ο Ζελένσκι απορρίπτει την «καταστροφική» ειρηνευτική πρωτοβουλία Κίνας & Βραζιλίας

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι, απέρριψε την ειρηνευτική πρωτοβουλία Κίνας & Βραζιλίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία ως «καταστροφική» και παραπονέθηκε ότι το Κίεβο δεν συ

Post
Εκτός Ελλάδος Πέμπτη 12.09.2024

Παρέμβαση Ισραήλ υπέρ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου

Παρέμβαση υπέρ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου έκανε ο υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ Έλι Κοέν, ο οποίος εξέφρασε τη στήριξη του Ισραήλ στο έργο της διασύνδεσης, στον Κύπριο ομόλογό τ