Image
Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2023 14:41 Βλέπω/Ακούω

Αύξηση 32% στις αιτήσεις για τις επαγγελματικές σχολές της ΔΥΠΑ

Αυξήθηκε κατά 32% σε ετήσια βάση ο αριθμός αιτήσεων για εισαγωγή στις 50 Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) Μαθητείας της ΔΥΠΑ, για το σχολικό έτος 2023-24, σημειώνοντας ρεκόρ πενταετίας. Συγκεκριμένα, υποβλήθηκαν 6.660 αιτήσεις σε 30 ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, ενώ πέρσι είχαν υποβληθεί 5.036.

Η ΔΥΠΑ εφαρμόζει από το 1952 το σύστημα της Μαθητείας, το οποίο είναι και το μοναδικό δυϊκό σύστημα στη χώρα μας που συνδυάζει τη θεωρητική και εργαστηριακή επαγγελματική εκπαίδευση στη Σχολή με το πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο, σε πραγματικές συνθήκες εργασίας (on-the-job-training). Στόχος είναι να αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις, αλλά και επαγγελματική εμπειρία στην αγορά εργασίας.

Οι μαθητές των ΕΠΑΣ το πρωί πραγματοποιούν μαθητεία σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού ή δημοσίου τομέα σε θέσεις συναφείς με την ειδικότητά τους, ενώ το απόγευμα παρακολουθούν θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα στη σχολή. Η αμοιβή των μαθητών ανέρχεται σε 111,48 ευρώ ή 139,35 ευρώ την εβδομάδα (για 4 ή 5 ημέρες μαθητείας, αντίστοιχα) για 2 έτη.

Οι μαθητές των ΕΠΑΣ Μαθητείας της ΔΥΠΑ:


• Πραγματοποιούν πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο με αμοιβή και ασφάλιση
• Φοιτούν σε σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια και τους παρέχονται τα απαραίτητα βιβλία και βοηθήματα
• Εκπαιδεύονται από έμπειρο και άρτια καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό
• Λαμβάνουν επίδομα στέγασης που ανέρχεται στα 240 ευρώ μηνιαίως, καθώς και σίτισης που ανέρχεται στα 9 ευρώ ημερησίως, με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια
• Δικαιούνται σπουδαστική άδεια μέχρι 30 ημέρες με αποδοχές
• Δικαιούνται αναβολή στράτευσης.

Φέτος θα λειτουργήσουν οι εξής ειδικότητες:

1. Αισθητικής Τέχνης
2. Αργυροχρυσοχοΐας
3. Αρτοποιίας – Ζαχαροπλαστικής
4. Βοηθός Γενικής Βρεφονηπιοκομίας
5. Βοηθός Γενικής Νοσηλείας
6. Βοηθός Φαρμακείου
7. Γαλακτοκομίας – Τυροκομίας
8. Γραφικών Τεχνών – Ηλεκτρονικής Σχεδίασης Εντύπου
9. Καλλιτεχνικής Επεξεργασίας Μαρμάρου
10. Κομμωτικής Τέχνης
11. Μαγειρικής Τέχνης
12. Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
13. Ξυλουργών – Επιπλοποιών
14. Τεχνίτης Ηλεκτρολογικών Εργασιών και Ανελκυστήρων
15. Τεχνίτης Μηχανών & Συστημάτων συμβατικού και ηλεκτρικού Αυτοκινήτου
16. Τεχνίτης Ψυκτικών & Κλιματιστικών Έργων
17. Τεχνίτης Αερίων Καυσίμων
18. Τεχνίτης Αμαξωμάτων
19. Τεχνίτης Έξυπνων Ηλεκτρονικών Συσκευών και Εγκαταστάσεων
20. Τεχνίτης Εργαλειομηχανών (CNC)
21. Τεχνίτης Ηλεκτρολογικών Συστημάτων συμβατικού και ηλεκτρικού Αυτοκινήτου
22. Τεχνίτης Θερμικών & Υδραυλικών Εγκαταστάσεων
23. Τεχνίτης Μεταλλικών Κατασκευών
24. Τεχνίτης Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών
25. Τεχνίτης Ναυπηγικής Βιομηχανίας
26. Τεχνίτης Υποστήριξης Συστημάτων Η/Υ
27. Υπάλληλος Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών
28. Υφάσματος Ένδυσης και Σχεδιασμού ενδύματος
29. Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων-Αρχιτεκτονικής Τοπίου
30. Ωρολογοποιίας

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.dypa.gov.gr/mathitia





Post
Βλέπω/Ακούω Κυριακή 23.11.2025

Σταύρος Αρναουτάκης από τη Σητεία «Ισχυρή ταυτότητα για το Κρητικό Ελαιόλαδο. Το 2026 χρονιά ορόσημο για τη Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης»

Στις διήμερες εκδηλώσεις που διοργάνωσε ο Δήμος Σητείας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς και Ελαιολάδου, συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης. Κατά την ομιλία του στην «πόλ

Post
Βλέπω/Ακούω Κυριακή 23.11.2025

Στ. Αρναουτάκης: Αποτίουμε φόρο τιμής στους Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και εκφράζουμε ευγνωμοσύνη για τη θυσία τους

« Ημέρα μνήμης και τιμής για την Εθνική Αντίσταση και τους αγωνιστές της η σημερινή. Ημέρα κατά την οποία η σκέψη γυρνά σε όλους όσοι αγωνίστηκαν να μην χαθούν τα ιδανικά της ελευθερίας, της ανε

Post
Βλέπω/Ακούω Κυριακή 23.11.2025

Έρευνα-σοκ: 1 στους 4 Έλληνες θετικοί προς την οπλοκατοχή - Ανησυχητικά ποσοστά στους νεαρούς άνδρες

Μια νέα έρευνα της Metron Analysis για το «Βήμα της Κυριακής» καταγράφει τις απόψεις των Ελλήνων γύρω από την οπλοκατοχή και αναδεικνύει μια εικόνα που προκαλεί έντο προβληματισμό. Η μεγάλ