Image
Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023 22:42 Οικονομία

Κατώτατος μισθός: Από 1η Απριλίου στα 667€ καθαρά - Τι ισχύει για τις τριετίες


Στα 780 ευρώ αυξάνεται ο κατώτατος μισθός από την 1η Απριλίου από τα τα 713 ευρώ, μία αύξηση που αφορά 600.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

O κύβος ερρίφθη για τον κατώτατο μισθό και αυξάνεται από την 1η Απριλίου κατά 9,4%. Ο νέος κατώτατος μισθός διαμορφώνεται στα 780€ και το κατώτατο ημερομίσθιο στα 34,84€.

Από την 1η Απριλίου ο καθαρός κατώτατος μισθός διαμορφώνεται στα 667€, ενώ ο μέσος μεικτός μηνιαίος μισθός εάν συνυπολογιστούν και τα δώρα διαμορφώνεται στα 910€. Με αυτό τον τρόπο η χώρα ανεβαίνει τρεις θέσεις στην κατάταξη του κατώτατου μισθού στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πλέον κατατάσσεται στη 10η θέση.

Σε σχέση με το 2019 ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε κατά 20%. Έτσι, ένας εργαζόμενος από την 1η Απριλίου αμείβεται μηνιαίως με 130 € περισσότερα σε σχέση με το 2019.

Για όσους εργαζόμενους έχουν κλειδώσει τριετίες πριν το 2012 ο κατώτατος μισθός διαμορφώνεται ως εξής από την 1η Απριλίου:

-Με 3 έτη προϋπηρεσίας: 858 ευρώ
-Με 6 έτη προϋπηρεσίας: 936 ευρώ
-με 9 έτη προϋπηρεσίας: 1014 ευρώ

Ανεπαρκής και ψηφοθηρική η αύξηση του κατώτατου μισθού λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, επαναλαμβάνοντας τη θέση για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 880€.

Ο Κωστής Χατζηδάκης σχολιάζοντας τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για κατώτατο μισθό στα 880 € ανέφερε πως «ο κύριος Τσίπρας είναι εργατικότερος των εργατών. Ο κύριος Τσίπρας πρότεινε 800€, η ΓΣΕΕ 824€ και ο κύριος Τσίπρας πρότεινε 880€. Εάν εμείς φθάναμε στα 880€ θα έλεγαν εννοούσαμε 980€».

Να λειτουργήσουν ξανά οι συλλογικές διαπραγματεύσεις ανέφερε από την Κρήτη ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει προς τα πάνω 19 επιδόματα που έχουν ως βάση υπολογισμού τον κατώτατο μισθό.

Πώς επηρεάζεται μία σειρά από επιδόματα εξαιτίας της αύξησης του κατώτατου μισθού

Συγκεκριμένα,  ο κατώτατος μισθός τελευταία 20ετια ήταν ο εξής:

2003: 519,9 €

2005: 572,3 €

2007: 626 €

2009: 701 €

2011: 739,6 €

2012: 751,4 €

2013: 586,1 €

2015: 585,1 €

2019: 650 €

2022: 713 €

2023: 780 €

Eπιδόματα που αυξάνονται

To επίδομα ανεργίας θα φτάσει τα 479 € από 438 € ενώ το επίδομα γονικής αδείας όσο ο κατώτατος μισθός.

Το βοήθημα τρίμηνης παραμονής στα μητρώα ανέργων αντιστοιχεί σε 15 ημερήσια επιδόματα.

Το επίδομα αποφυλακισμένων με 15 ημερήσια επιδόματα, η επίσχεση Εργασίας σε 20 ημερήσια επιδόματα και η αφερεγγυότητας εργοδότη έως 3 μισθοί.

Το εποχικό οικοδόμων στο 70% των 37 κατώτατων ημερομισθίων και το εποχικό για καλλιτέχνες, θέατρα, τουρισμό στο 70% των 25 κατώτερων ημερομισθίων.

πηγή: MEGA TV

 

Post
Οικονομία Κυριακή 04.10.2026

Κόστος εξαγοράς πλασματικών ετών ασφάλισης για σύνταξη με μικρότερα όρια ηλικίας:

Τα πλασματικά έτη μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είτε για τ

Post
Οικονομία Παρασκευή 02.10.2026

Πρωταγωνιστεί το Ηράκλειο: Ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της ΥΠΑ

Ρεκόρ όλων των εποχών κατέγραψε το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2026 η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σημειώνοντας αύξηση 5,3% σε σχέση με

Post
Οικονομία Πέμπτη 01.10.2026

Μεγάλη επιτυχία στο σεμινάριο της ΟΕΒΕΝΗ για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής – Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρέαν σεμινάριο για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής – Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησηςπου διοργάνωσε την Τετάρτη 23/9, ηΟμοσπονδία Επαγγελματιών Ελευθέρων Επαγγελ