Πέμπτη 09 Μαρτίου 2023 22:58 Είς Υγείαν

Τι μπορεί να συμβεί εάν τρώμε ένα αυγό κάθε μέρα;


Τι μπορεί να συμβεί εάν τρώμε ένα αυγό κάθε μέρα; Θα εκτοξευτεί η χοληστερίνη μας, είναι μία απάντηση εάν δεν έχουμε μάθει τα πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα. Ας δούμε, λοιπόν, τι ισχύει για τη συχνή κατανάλωση αυγών και πώς μπορεί να επιδράσει στην υγεία μας. 

Ας ξεκινήσουμε από το βασικό: Αυξάνουν τα αυγά τη χοληστερίνη;
Αν και η περιεκτικότητα του αυγού σε χοληστερίνη είναι υψηλή για το βάρος του, έχει πλέον αποδειχτεί από πολλές μελέτες ότι η κατανάλωσή του δεν ευθύνεται για τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας και την αύξηση του καρδιαγγειακού κινδύνου, επισημαίνει η διαιτολόγος-διατροφολόγος Μαρίνα Πόγκα. 

 Ποια είναι όμως τα πιθανά οφέλη υγείας εάν τρώμε κάθε μέρα ένα αυγό;

Μπορεί να μειωθούν τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό: Τα αυγά είναι μια βασική πηγή διατροφικών φωσφολιπιδίων, βιοενεργών συστατικών που όπως έχουν δείξει μελέτες έχουν ευρεία επίδραση στη φλεγμονή. Πρόσφατη αναθεώρηση μελετών που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nutrients  σύνδεσε τη διατροφική πρόσληψη φωσφολιπιδίων και χολίνης από τα αυγά με μείωση σε πολλούς βιοδείκτες φλεγμονής. Γιατί όμως αυτό είναι σημαντικό για την υγεία μας; Το πιο βασικό είναι ότι η αυξημένη φλεγμονή στον οργανισμό έχει συνδεθεί με τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα αλλά και ορισμένες μορφές καρκίνου. 

Μπορεί να μειωθούν οι πιθανότητες για μεταβολικό σύνδρομο: Η κατανάλωση αβγών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να αυξήσουμε τα επίπεδα της "καλής" HDL χοληστερόλης. Άνθρωποι με υψηλότερα επίπεδα HDL έχουν μειωμένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, εγκεφαλικό και άλλες σοβαρές παθήσεις. Σύμφωνα με μελέτη του 2008 στην επιθεώρηση Journal of Nutrition, η αύξηση της πρόσληψης διατροφικής χοληστερόλης από τα αυγά μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου για μεταβολικό σύνδρομο, μία κατάσταση που συνδέεται με καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη τύπου 2. 

Μπορεί να έχουμε πιο ισχυρό ανοσοποιητικό: Μόλις ένα μεγάλο αυγό περιέχει σχεδόν το ένα τέταρτο της απαραίτητης ημερήσιας πρόσληψης σε σελήνιο, ένα θρεπτικό συστατικό που συμβάλει στην προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος και ρυθμίζει τις ορμόνες του θυρεοειδούς. Το σελήνιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό στα παιδιά και τους εφήβους για την υγεία της καρδιάς, των οστών και των αρθρώσεων. 

Μπορεί να ενισχύσει την υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των ματιών και του ήπατος: Για όλα αυτά υπεύθυνες είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Το αυγό, εκτός από τη βιταμίνη B2, είναι επίσης πλούσιο σε Β5 και Β12 και συμβάλει στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και την μυών. 

shape.gr

 
Post
Είς Υγείαν Σάββατο 08.08.2026

Φάρμακα αξίας £480 εκατ. λιρών πετιούνται κάθε χρόνο στην Αγγλία

Περίπου 3.400 τόνοι μερικώς χρησιμοποιημένων ή αχρησιμοποίητων φαρμάκων καταλήγουν στα απορρίμματα στην Αγγλία κάθε χρόνο, ποσότητα που θα μπορούσε να γεμίσει 75 πισίνες κολύμβησης, σύμφωνα με την Εθν

Post
Είς Υγείαν Πέμπτη 06.08.2026

Υψηλές θερμοκρασίες: Οδηγίες από τον ΕΔΟΕΑΠ

Με αφορμή τις προγνώσεις για υψηλές θερμοκρασίες τις επόμενες ημέρες, σε συνδυασμό και με πιθανή αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση, ο ΕΔΟΕΑΠ συστήνει στους ασφαλισμένους του την παραμονή σε κλιματιζόμενο

Post
Είς Υγείαν Σάββατο 01.08.2026

«Το είπαμε, το κάναμε»: Μόνιμη εθνική πολιτική το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» έως το 2030 με κάλυψη από τον Τακτικό Προϋπολογισμό

Με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας θεσμοθετεί τη συνέχιση του μεγαλύτερου προγράμματος προληπτικής ιατρικής στη χώρα, του «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ», διασφαλίζοντας τ