Image
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023 11:42 Πολιτική

Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση με θέμα την πορεία υλοποίησης του αναθεωρημένου εθνικού σχεδίου δράσης 2021-2025

Συζητήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 23/1 η Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη, προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, με θέμα την πορεία υλοποίησης του αναθεωρημένου εθνικού σχεδίου δράσης για την κυκλική οικονομία 2021-2025.

Ο Χάρης Μαμουλάκης παρουσίασε το πλαίσιο της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την κυκλική οικονομία, τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που ανάπτυξε η προηγούμενη κυβέρνηση, τονίζοντας ότι «Για εμάς, η κυκλική οικονομία ήταν και είναι κομβικό στοιχείο της αναπτυξιακής στρατηγικής της χώρας. Για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, δημοσιεύτηκε το εθνικό επιχειρησιακό σχέδιο δράσης 2018 – 2019 και υλοποιήθηκε το 1ο Forum για την Κυκλική Οικονομία». Έκανε επίσης αναφορά στους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης (SDGs) του ΟΗΕ, επεσήμανε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2016, η Ελλάδα μπήκε στην πρώτη δεκάδα χωρών που κύρωσαν τη Συμφωνία των Παρισίων, αλλά και στο ότι ο Αλέξης Τσίπρας, στη Σύνοδο Κορυφής του Ιουνίου του 2019, υποστήριξε με θέρμη το στόχο κλιματικής ουδετερότητας για την Ευρώπη έως το 2050. Χωρίς αστερίσκους, χωρίς υποσημειώσεις.
Ο Χάρης Μαμουλάκης επέκρινε την καθυστέρηση που επέδειξε η κυβέρνηση της ΝΔ, από τον Μάρτιο του 2020 όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το νέο σχέδιο δράσης της Ε.Ε. για την κυκλική οικονομία μέχρι το Νοέμβριο του 2021 και την αναθεώρηση του εθνικού σχεδίου δράσης 2021-2025. «Το καταναλωτικό μοντέλο παράγω – καταναλώνω – πετάω, έχει απορριφθεί από την κοινωνία, παγκοσμίως. Η κυκλική οικονομία επιβάλλεται να μπει στην καθημερινότητά μας. Να δίδουμε στα προϊόντα 2η ευκαιρία. Σε αυτό το ζήτημα δεν ξέρω αν είμαστε στην ίδια πλευρά. Μπροστά στην κλιματική κρίση, εμείς το θεωρούμε μονόδρομο. Δεν ξέρω όμως αν για εσάς εφαλτήριο και βασικός άξονας σκέψης είναι αποκλειστικά το κέρδος και όχι ο τρόπος που θα πρέπει να βιώνουμε τη ζωή μας.».
Τονίζοντας, τέλος, ότι «Η μεταστροφή από το κυρίαρχο μοντέλο παραγωγής – κατανάλωσης, σε αυτό της βιώσιμης και αποτελεσματικής διαχείρισης των πόρων συνιστά αναγκαιότητα και όραμα που θα πρέπει να πραγματωθεί με ταχύ βηματισμό, με την κυκλική οικονομία να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πολιτικής μετάβασης προς μία ουδέτερη κλιματικά κοινωνία και οικονομία» ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε απαντήσεις από τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας σχετικά με την πρόοδο και το βαθμό ωρίμασης των δράσεων που προβλέπονται στον εθνικό σχεδιασμό για τα έτη 2021, 2022 και 2021-2022, καθώς και εάν εκπληρώθηκε η υποχρέωση της κυβέρνησης να αναθεωρήσει μέχρι το τέλος του 2022, τα τοπικά σχέδια δράσης διαχείρισης αποβλήτων, υγρών και στερεών.

Όπως φάνηκε και από τις απαντήσεις του Υφυπουργού, η κυβέρνηση της ΝΔ προχωράει σε εύκολες δράσεις που αφορούν την προώθηση της «πράσινης» κατανάλωσης, αντί για δράσεις που να αφορούν τον ουσιαστικό παραγωγικό μετασχηματισμό, οι οποίες παραμένουν στάσιμες ή εξελίσσονται με πολύ αργούς ρυθμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το ότι η μελέτη σκοπιμότητας για την αξιοποίηση της ενέργειας από το υπόλειμμα των απορριμμάτων, αναμένεται εντός του 2023.

Post
Πολιτική Πέμπτη 03.07.2025

Κικίλιας: «Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύεται με άλλους 50 λιμενικούς για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των επιβατών»

Επιχειρησιακή ενίσχυση στο λιμάνι του Πειραιά - τη δεύτερη μέσα σε 3 μήνες - με 50 επιπλέον στελέχη του Λιμενικού Σώματος, έλαβε χώρα παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιώτικης πολιτικής, Βασίλη Κ

Post
Πολιτική Τετάρτη 02.07.2025

Τροπολογία για τους μικρούς οικισμούς: Λύση στο αδιέξοδο της δόμησης για πάνω από το 90% των περιοχών

Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει τέλος στο σοβαρό πρόβλημα δόμησης που είχε προκύψει τα τελευταία χρόνια στους οι

Post
Πολιτική Τετάρτη 02.07.2025

Χρίστος Δήμας: Οι ΣΔΙΤ αποτελούν ένα σύγχρονο, ευέλικτο και αποδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής

Τη σημασία των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ως ενός σύγχρονου, ευέλικτου και αποδοτικού εργαλείου για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ