Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021 23:53 Ειδήσεις

Μια άλλη επιδημία ξαναχτύπησε τις ΗΠΑ: 100.000 νεκροί μέσα σε έναν χρόνο


Τα στοιχεία δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα. Και οι αριθμοί δεν προκαλούν απλά ανησυχία. Γιατί τον τελευταίο χρόνο πέθαναν από ναρκωτικά περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ στις ΗΠΑ. Πολύ περισσότεροι από τη διαβόητη επιδημία του κρακ τη δεκαετία του ’80.

Σε αυτή τη νέα επιδημία των θανάτων από ναρκωτικά, συνέβαλε η πανδημία του κορoνοϊού. Ένας φαύλος κύκλος δημιουργήθηκε και τα θύματα αυξάνονταν και από τις δυο πλευρές. Η ιατρική περίθαλψη επικεντρώθηκε στον κορoνοϊό, τα προβλήματα ψυχικής υγείας αυξήθηκαν και φυσικά, τα ναρκωτικά κυκλοφόρησαν σε ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες.

Οι θάνατοι έφτασαν σε αριθμό ρεκόρ. 100 χιλιάδες. Αν δεν είναι αυτό επιδημία, τότε τι είναι; Οι θάνατοι καταγράφηκαν μεταξύ του Απριλίου του 2020 μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους. Η αύξηση από τους προηγούμενους 12 μήνες έφτασε το 28,5%, όπως αναφέρει το CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

Η κυβέρνηση του προέδρου Biden κινητοποιήθηκε μόλις άκουσε αυτά τα νούμερα. Δυστυχώς, το κακό είχε ήδη γίνει. Ανακοίνωσε λοιπόν πως θα κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση σε όλες τις πολιτείες τη ναλοξόνη, μια ουσία που δύναται να αναστρέψει την επίδραση της υπερβολικής δόσης οπιοειδών ναρκωτικών. Όπως δήλωσε ο Biden «δεν μπορούμε να παραβλέψουμε αυτή την επιδημία απωλειών, η οποία έχει επηρεάσει οικογένειες και κοινότητες σε όλη τη χώρα», μιλώντας για την πρώτη φορά που οι θάνατοι από ναρκωτικά είναι εξαψήφιοι μέσα σε έναν χρόνο.

 
O Joshua Sharfstein, διευθυντής της Αμερικανικής Πρωτοβουλίας Υγείας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Bloomberg του John Hopkins, δήλωσε πως «πρόκειται για μια ακόμα σημαντική τραγωδία που κρύβει αυτή η πανδημία του κορωνοϊού».

Πρόσθεσε ότι η αύξηση οφείλεται σε δυο παράγοντες. Ο πρώτος είναι οι διαταραχές που προκάλεσε η πανδημία, η οποία έφερε ένα μεγάλο όγκο στρες σε αρκετούς ανθρώπους. Ο δεύτερος είναι ότι οι παράνομες ουσίες που κυκλοφορούσαν στους δρόμους έγιναν πιο θανατηφόρες. Και αυτό γιατί η φαιντανύλη, μια ουσία 100 φορές ισχυρότερη από τη μορφίνη, αναμειγνύεται συνεχώς όλο και με περισσότερα ναρκωτικά, όπως για παράδειγμα η κοκαΐνη, χωρίς οι χρήστες να το ξέρουν, αφού οι διακινητές προσπαθούν να αυξήσουν την επίδραση και την εθιστικότητά τους. Ο Sharfstein καλεί τις κυβερνήσεις να αντιμετωπίσουν τη συγκεκριμένη επιδημία, με την ίδια σοβαρότητα που αντιμετώπισαν την πανδημία του κορoνοϊού.

Οι πολιτείες που είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά θανάτων από ναρκωτικά, ήταν το Βερμόντ με 70%, η Δυτική Βιρτζίνια με 62.2% και τρίτο το Κεντάκι με 54,5%. Αλλά και η πολιτεία με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στις ΗΠΑ, Η Καλιφόρνια δηλαδή, έφτασε σε ποσοστό το 47,8%.

e-radio.

 
Post
Ειδήσεις Τρίτη 23.06.2026

Αυτιάς στην Ευρωβουλή: Πρώτο μας μέλημα η απαρέγκλιτη στήριξη των κοινωνιών

«Απαραίτητη προϋπόθεση, σε μια αβέβαιη περίοδο όπως αυτή, είναι η στήριξη των κοινωνιών με συγκεκριμένα μέτρα και η εξάλειψη των πρόσθετων βαρών. Αυτό ζητούν οι πολίτες για την οικονομική πολιτι

Post
Ειδήσεις Δευτέρα 22.06.2026

Ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Δημήτρη Αβραμόπουλου στο πλαίσιο της έρευνας για το Qatargate

Οι εισαγγελικές αρχές των Βρυξελλών προχώρησαν στην έκδοση εντάλματος σύλληψης σε βάρος του Δημήτρη Αβραμόπουλου στο πλαίσιο της έρευνας για την υπόθεση Qatargate. Η υπόθεση βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο

Post
Ειδήσεις Δευτέρα 22.06.2026

Ο Κιρ Στάρμερ παραιτείται από την ηγεσία των Εργατικών – Ξεκινά η κούρσα διαδοχής

Την παραίτησή του από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος ανακοίνωσε ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ, αποδεχόμενος τη θέση της κοινοβουλευτικής ομάδας ότι απαιτείται νέα ηγεσία. Παράλληλα, ξεκαθάρισ