Τετάρτη 08 Ιανουαρίου 2025 17:45 Πολιτική Πιερρακάκης: Πάνω από 100 οι προτάσεις για συμπράξεις μεταπτυχιακών Για την απώλεια του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη, τα σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας και για τα νέα Ωνάσεια Σχολεία, μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης 8 Ιανουαρίου. «Ο Κώστας Σημίτης κυβέρνησε την Ελλάδα για 8 χρόνια, άφησε ιστορικό αποτύπωμα με κάποιες αιχμές, όπως η είσοδος της Κύπρου στην ΕΕ και η είσοδος της Ελλάδας στην ΟΝΕ. Βεβαίως η πλήρης ιστορική αποτίμηση θα γίνει από αρμόδια χείλη, δεν είναι για το εδώ και το τώρα» επεσήμανε αρχικά ο υπουργός, προσθέτοντας: «Θυμάμαι πώς οι Αμερικανοί μιλούσαν για το παρελθόν και τους πρώην προέδρους τους με έναν συμπεριληπτικό τρόπο. Να γνωρίζουν δηλαδή οι Δημοκρατικοί έναν σπουδαίο Ρεπουμπλικανό πρόεδρο, να γνωρίζουν οι Ρεπουμπλικανοί έναν σπουδαίο Δημοκρατικό πρόεδρο και να βλέπουν τα καλά και τα κακά στην κληρονομιά. Αυτό αφορά κι εμάς και το έχουμε εν μέρει κατακτήσει. Δηλαδή για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή δεν θα βρει κανείς πολλούς να μην πουν έναν καλό ιστορικό λόγο για τη σπουδαία του ιστορική παρακαταθήκη». Ως προς το επεισόδιο σύγκρουσης του Άδωνι Γεωργιάδη με την Αφροδίτη Λατινοπούλου με αφορμή σχόλιο της δεύτερης για τον εκλιπόντα πρώην πρωθυπουργό, ο υπουργός εξέφρασε την αποστροφή του για το γεγονός ότι αυτοί οι οποίοι διχάζουν στη ζωή επιλέγουν να διχάζουν και στον θάνατο για 15 λεπτά δημοσιότητας. «Υπάρχει ο όρος trash tv, υπάρχει και η trash πολιτική που ήρθε στο προσκήνιο τα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να προοδεύσουμε πάρα πολύ και να βγούμε από αυτό. Ο κόσμος ξέρει πολύ καλά ότι στην trash πολιτική δεν πρέπει να γυρίσουμε ποτέ». «Επιβεβλημένο η Αντιπολίτευση να μην εργαλειοποιήσει την εκλογή ΠτΔ» Σε ερώτηση για την προεδρική εκλογή, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι αφορά την παραγωγή συναίνεσης, κάτι που όμως στην πορεία εργαλειοποιήθηκε από την Αντιπολίτευση. «Είμαστε στην τελική ευθεία, δεν έχει νόημα να μπούμε σε ονοματολογία ή σε περιγραφές, θα περιμένουμε τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού. Είναι επιβεβλημένο η Αντιπολίτευση να μην εργαλειοποιήσει στις μικροκομματικές μυλόπετρες την προεδρική εκλογή». Ως προς τα ζητήματα Παιδείας, χαρακτήρισε σπουδαία τη δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση για τα νέα σχολεία. «Θα αναπτύξουμε σχολεία σε περιοχές οι οποίες έχουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Θα πάμε σε υφιστάμενες σχολικές υποδομές, τα σχολεία αυτά όμως θα έχουν μια νέα θεσμική αρχιτεκτονική και σε αυτό το πλαίσιο θα πάμε σε περιοχές σε όλη την Ελλάδα που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα» τόνισε. «Τα Ωνάσεια Σχολεία θα μοιάζουν με τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, αλλά θα είναι ένας νέος τύπος σχολείου. Η ιδέα είναι να επενδύσουμε σε αυτήν την πολυτυπία, να μπορέσουμε να έχουμε στο σύστημα έναν πλουραλισμό. Όπως και στα υπόλοιπα σχολεία, έτσι κι εδώ σκοπός είναι οι νέες καινοτομίες να διαχέονται περισσότερο στο σύστημα εκπαίδευσης. Στα Ωνάσεια οι καινοτομίες θα έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και της συνολικής επαγγελματικής διαδρομής τους, με πρόσθετες ώρες για ομίλους και πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Μιλάμε για 22 Γυμνάσια και Λύκεια, άρα για 11 περιοχές. Θα ξεκινήσουμε με κάποια τον Σεπτέμβριο φέτος και θα ολοκληρώσουμε του χρόνου. Στη διεθνοποίηση της τριτοβάμιας εκπαίδευσης συνολικά, αναφέρθηκε, στη συνέχεια, ο υπουργός Παιδείας. Μίλησε για την επιτυχημένη δημιουργία μικρών και μεσαίων περιφερειακών εκπαιδευτικών κέντρων στην ευρύτερη ‘γειτονιά μας’, όπως την Ιταλία και συγκεκριμένα τη Φλωρεντία, στην οποία λειτουργούν 41 παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων αλλά και την Κύπρο, στην οποία αν και μέχρι πριν μερικές δεκαετίες δεν υπήρχαν καν ξένοι φοιτητές και τώρα η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην. «Η Ελλάδα σ’ αυτό, απέτυχε», παραδέχθηκε ο υπουργός και συνέχισε: «Ήρθε η ώρα να το καταφέρουμε τώρα γιατί έχουμε εξαιρετικό έμψυχο υλικό στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και εξαιρετική ακαδημαϊκή διασπορά. Έχουμε καθηγητές, ερευνητές σε όλο τον κόσμο». Σε δύο παράλληλους δρόμους πρόκειται να κινηθεί η διεθνοποίηση στη χώρα μας, με ταυτόχρονη έναρξη: ο ένας δρόμος έχει να κάνει με τις συμπράξεις των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων με κορυφαία ξένα πανεπιστήμια, όπως το Γέηλ ή το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, επάνω σε μεταπτυχιακά προγράμματα. «Έχουν κατατεθεί πάνω από 100 προτάσεις, φοβερά ενδιαφέρουσες», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, δεσμευόμενος ότι πολύ σύντομα θα ανακοινώσει τις συμπράξεις αυτές. Ο δεύτερος δρόμος της διεθνοποίησης, αφορά στην ίδρυση των παραρτημάτων μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, τα οποία θα λειτουργήσουν ως αυτόνομα τμήματα πανεπιστημίων με δικές τους υποδομές. «Για τα παραρτήματα, έχει ξεκινήσει η διαδικασία των αιτήσεων, των οποίων η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί στο τέλος της άνοιξης. Τότε θα ξέρουμε για τα μη κρατικά πανεπιστήμια». Ο κ. Πιερρακάκης έκανε μνεία στα μελλοντικά οφέλη, τόσο σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, όσο και σε αμιγώς εκπαιδευτικό. Επιπλέον, μίλησε για τη σημασία δημιουργίας ενός δικτύου ‘πρεσβευτών’ της χώρας μας: «Είναι πολύ σπουδαίο να δημιουργήσουμε και πρεσβευτές της χώρας μας, γιατί όταν κάποιος σπουδάζει σε μία χώρα του εξωτερικού, μαθαίνει να την αγαπά και να τη σέβεται, να την επισκέπτεται… πόσοι πρεσβευτές θα δημιουργηθούν για τη χώρα μας;».