Image
Κυριακή 05 Ιανουαρίου 2025 09:00 Ειδήσεις

Ποιοι οδηγοί απαγορεύεται να οδηγούν τη νύχτα – Τι ισχύει στην Ευρώπη

Οι περιορισμοί για την οδήγηση τις νυχτερινές ώρες επεκτείνονται για οδηγούς που θεωρούνται πιο επιρρεπείς στο λάθος και στη πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Εφόσον 1 στα 3 σοβαρά τροχαία συμβαίνουν τη νύχτα, πολλές χώρες συζητούν τη θέσπιση περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων τις μεταμεσονύκτιες ώρες. Οι περιορισμοί αυτοί θα αφορούν κυρίως νέους οδηγούς και ηλικιωμένους, δύο ομάδες που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε πιο απαιτητικές συνθήκες, όπως εκείνες που επικρατούν κατά τη διάρκεια της νύχτας.
 
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί αδυνατούν να ανταποκριθούν στη χαμηλή ορατότητα των νυχτερινών ωρών, έχοντας ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουν προβλήματα όρασης, ενώ τα αργά αντανακλαστικά τούς καθιστά επιρρεπείς στο λάθος. Από την άλλη, οι νέοι οδηγοί δεν διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία ή την ωριμότητα ώστε να μην αξιοποιήσουν το γεγονός ότι οι δρόμοι τις νυχτερινές ώρες αδειάζουν προσφέροντας τη δυνατότητα να αναπτύξει κανείς υπερβολική ταχύτητα. Παράλληλα, είναι πιο πιθανόν να καταναλώσουν αλκοόλ και να βρεθούν στη θέση του οδηγού, αδυνατώντας να αντιληφθούν τις συνέπειες που ενδεχομένως να προκληθούν από έναν εξαιρετικά επικίνδυνο συνδυασμό.
 
Κάπως έτσι, λοιπόν, χώρες όπως η Ισπανία συζητούν ανοιχτά το ενδεχόμενο απαγόρευσης στους νέους οδηγούς να κινούνται μετά τις 12.00 τα μεσάνυχτά και ως τις 5.00 το πρωί.
 
Στη Μεγάλη Βρετανία, η πρόταση να απαγορευτεί η οδήγηση τη νύχτα στους ηλικιωμένους οδηγούς απορρίφθηκε, καθώς θεωρήθηκε ότι πρόκειται για διάκριση, ενώ το θέμα των περιορισμών, κυρίως στους νέους οδηγούς, έχει φτάσει και στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, χωρίς ωστόσο να έχει παρθεί κάποια σχετική απόφαση. Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε πολλές χώρες τις Ευρώπης, οι νέοι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με ένα αυστηρότερο πλαίσιο, που είτε τους απαγορεύει την κατανάλωση αλκοόλ (μηδενικό όριο) είτε δεν τους επιτρέπει την οδήγηση υψηλής ιπποδύναμης αυτοκινήτων.
 
Στη χώρα μας, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει κάποιον περιορισμό για τους κατόχους αδειών οδήγησης που να σχετίζεται με την ηλικία και η επικείμενη αναθεώρησή του ίσως αποτελούσε μια εξαιρετική αφορμή ώστε να τεθούν επί τάπητος τα ζητήματα οδικής ασφάλειας που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σχετίζονται με την ηλικία των οδηγών και την ικανότητά τους να ανταπεξέρχονται σε απαιτητικότερες συνθήκες.

Post
Ειδήσεις Τετάρτη 05.02.2025

Γ. ΑΥΤΙΑΣ ΣΕ ΚΟΜΙΣΙΟΝ: Απαιτείται άμεση στήριξη των μαστιχοπαραγωγών

Ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αυτιάς θέτει μετ’ επιτάσεως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θέμα άμεσης στήριξης των μαστιχοπαραγωγών της Χίου. Στην ερώτησή του τονίζει ότι η μαστίχα είν

Post
Ειδήσεις Τρίτη 04.02.2025

Ν. Παπανδρέου: «Η Τουρκία υπόλογη στην ΕΕ για τις διώξεις κατά νόμιμα εκλεγμένων Κούρδων δημάρχων»

Επιστολή προς την Ύπατη Εκπρόσωπο της ΕΕ και Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κάγια Κάλας, υπογράφουν 33 ευρωβουλευτές μετά από πρωτοβουλία του Νίκου Παπανδρέου, αναφορικά με τις διώξεις κατά νόμ

Post
Ειδήσεις Τρίτη 04.02.2025

Αόρατη Απειλή στο Ποτήρι μας: Ο Σάκης Αρναούτογλου Φέρνει στην Κομισιόν το Ζήτημα των Επικίνδυνων Ουσιών PFAS στην Ευρώπη.

Την ανησυχία του για την έλλειψη ενημέρωσης και συστηματικής παρακολούθησης σχετικά με τις επικίνδυνες ουσίες PFAS (πολυ- και υπερφθοριωμένα αλκύλια), γνωστές και ως "παντοτινές χημικές ουσίες&qu