Image
Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019 16:16 Είς Υγείαν

Τι αλλάζει όταν γυμνάζεστε στις 7 το πρωί

Η χρονική στιγμή της ημέρας που θα επιλέξετε να ασκηθείτε μπορεί να επηρεάσει το βιολογικό σας ρολόι σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Physiology. Σύμφωνα με τα ευρήματα των επιστημόνων, με τη βοήθεια της άσκησης θα μπορούσαν να μειωθούν οι επιπτώσεις  στον οργανισμό του jet lag, της δουλειάς με βάρδιες καθώς και άλλων παραγόντων που αποδιοργανώνουν  τους βιορυθμούς του οργανισμού, βοηθώντας τους ανθρώπους να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους.

Το κιρκάδιο ρολόι του «σώματος» είναι ο 24ωρος κύκλος που ρυθμίζει πολλές φυσιολογικές λειτουργίες όπως ο ύπνος και η πείνα. Επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες και έχει γίνει γνωστό ότι η άσκηση είναι ένας από αυτούς χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει εκτενείς μελέτες για αυτή την σχέση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές από τα Πανεπιστήμια της Καλιφόρνια, του Σαν Ντιέγκο και της Αριζόνα η άσκηση στις 7 π.μ. ή μεταξύ των ωρών 1-4 μ.μ. «φέρνει» το βιολογικό ρολόι προς τα μπροστά, ενώ η άσκηση μεταξύ των ωρών 7-10 μ.μ., το επιβραδύνει προκαλώντας καθυστερήσεις στις λειτουργίες του σώματος. Όσον αφορά την άσκηση μεταξύ των ωρών 1:00 και 4:00 π.μ. (τα ξημερώματα) και 10 π.μ. (το πρωί) παρατηρήθηκε ελάχιστη επίδραση στο βιολογικό ρολόι. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως η διαφοροποίηση των φάσεων του βιολογικού ρολογιού λόγω της άσκησης δεν επηρεάζεται από την ηλικία, ούτε από το φύλο του αθλούμενου.

Οι ερευνητές μελέτησαν τους κιρκάδιους ρυθμούς 101 συμμετεχόντων για πεντέμιση ημέρες. Τα όρια για το βιολογικό ρολόι κάθε συμμετέχοντος καθορίστηκαν από τα δείγματα ούρων που συλλέγονταν κάθε 90 λεπτά τα οποία καταδείκνυαν τον χρόνο της βραδινής αύξησης της έκκρισης μελατονίνης αλλά και την κορύφωσή της, κάποιες ώρες αργότερα. Οι συμμετέχοντες περπατούσαν ή έτρεχαν σε ένα διάδρομο γυμναστικής σε μεσαία ένταση για μία ώρα ημερησίως για τρεις συνεχόμενες μέρες. Κάθε ομάδα συμμετεχόντων γυμναζόταν κάθε μέρα ή νύχτα την ίδια ακριβώς ώρα. Μετά την τρίτη ημέρα παρατηρήθηκε συγχρονισμός του βιολογικού ρολογιού το οποίο είχε ρυθμιστεί εκ νέου ανάλογα με την ώρα άσκησης του κάθε εθελοντή.

Με δεδομένο ότι οι άνθρωποι που εξετάστηκαν γυμνάζονταν περισσότερο από το μέσο άνθρωπο τα αποτελέσματα ενδέχεται να μην αντανακλούν στο μέσο άνθρωπο. Περαιτέρω έρευνες θα εξετάσουν το συνδυασμό της άσκησης με το φως της μέρας και την έκκριση μελατονίνης για να δουν ποια επίδραση ακριβώς έχει στο βιολογικό ρολόι. Επιπρόσθετα θα εξεταστούν οι αλλαγές που ενδεχομένως προκύψουν στο βιολογικό ρολόι από τη διάρκεια ή την ένταση της άσκησης.

Ο Shawn Youngstedt, κύριος συγγραφέας της μελέτης δήλωσε: «Είναι γνωστό πως η άσκηση προκαλεί αλλαγές στο βιολογικό μας ρολόι. Καταφέραμε να δείξουμε ξεκάθαρα σε αυτή τη μελέτη, πότε η άσκηση καθυστερεί το βιολογικό ρολόι και πότε το προωθεί. Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που συνδέει τις επιδράσεις της γυμναστικής με τον κιρκάδιο ρυθμό. Τα συμπεράσματα αυτά και θα μπορούσαν να δημιουργήσουν συνθήκες αξιοποίησης της άσκησης για τον έλεγχο των αρνητικών επιδράσεων στον οργανισμό από το τζετ-λαγκ και την δουλειά σε βάρδιες».

 

Πηγή: Ygeiamou.gr
Post
Είς Υγείαν Δευτέρα 21.10.2019

Τα 6 φρούτα με τη λιγότερη ζάχαρη

Η ζάχαρη είναι ένα απαραίτητο συστατικό στη διατροφή μας, καθώς μας δίνει ενέργεια και τονώνει το αίσθημα της ευεξίας. Χρειάζεται όμως να την καταναλώνουμε με μέτρο, καθώς σε υπερβολικές ποσότητες είν

Post
Είς Υγείαν Δευτέρα 21.10.2019

"Θαυματουργή" η ρίγανη για την υγεία: Δείτε από τι μας προστατεύει

Είναι νόστιμη, δημοφιλής και συνοδεύει όλα μας τα φαγητά από τα ψητά μέχρι τις σαλάτες. Ανακαλύψτε τα πολύτιμα οφέλη της στο λιπιδαιμικό μας προφίλ Η ρίγανη είναι τρόφιμο ή συστατικό που μπορεί να πρ

Post
Είς Υγείαν Κυριακή 20.10.2019

Ουρολοίμωξη: Αυτά είναι τα συμπτώματα– Τι μπορείτε να κάνετε άμεσα

Μια λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος (ουρολοίμωξη) περιλαμβάνει τα νεφρά, τον ουρητήρα, την ουροδόχο κύστη, ή την ουρήθρα. Αυτές είναι οι δομές μέσα από τις οποίες διέρχονται τα ούρα προτού αποβο ...