Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019 18:12 Γυναίκα

Οι γυναίκες και οι μειονότητες συνεχίζουν να υποεκπροσωπούνται στο Χόλιγουντ


Οι γυναίκες και οι μειονότητες, εθνικές ή πολιτιστικές, συνεχίζουν ξεκάθαρα να υποεκπροσωπούνται στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία, μπροστά ή πίσω από την κάμερα, παρά μια ελαφρά βελτίωση που καταγράφεται σε ορισμένες κατηγορίες, σύμφωνα με ετήσια μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Για έκτη συνεχή χρονιά, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος 'Αντζελες (UCLA) εξέτασε λεπτομερώς 200 ταινίες που κυκλοφόρησαν το 2017 και 1.316 τηλεοπτικές εκπομπές.

Η έκθεση που εστιάζει στην «ποικιλομορφία του Χόλιγουντ» εξετάζει επίσης την απασχόληση σε δώδεκα επαγγελματικές κατηγορίες γυναικών και ατόμων που θεωρούνται «μη λευκά» στις ΗΠΑ, δηλαδή όλων αυτών που δεν έχουν αυστηρά ευρωπαϊκή καταγωγή (μαύροι, Ασιάτες, Λατινοαμερικανοί, Άραβες, μιγάδες κ.ά.).

«Στα παρασκήνια ή μπροστά στην κάμερα, η πρόοδος για τους έγχρωμους και τις γυναίκες παραμένει πολύ περιθωριακή, αν όχι ανύπαρκτη», τονίζουν οι συντάκτες της έκθεσης. Ωστόσο, οι ταινίες που προβάλλουν τις μειονότητες («Crazy Rich Asians» ή «Μαύρος Πάνθηρας» για παράδειγμα) γνωρίζουν γενικά μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία σε σχέση με τις άλλες, προσθέτουν.

Σύμφωνα με την μελέτη, που δημοσιοποιείται μόλις ελάχιστες ημέρες πριν από την 91η τελετή απονομής των 'Οσκαρ, η αναλογία των ηθοποιών που προέρχονται από «μειονότητες» στους βασικούς ρόλους σίγουρα σημείωσε πρόοδο περνώντας από το 13,9% στο 19,8% το 2017. Ωστόσο η αναλογία αυτή υπολείπεται κατά πολύ από το να αντιστοιχεί στο ποσοστό των μειονοτήτων αυτών στον αμερικανικό πληθυσμό, που υπολογίζεται στο 40%.

Οι γυναίκες παρουσιάζουν μια κάπως καλύτερη εικόνα, κερδίζοντας το 32% των βασικών ρόλων (+2% σε σχέση με το 2016) αλλά η ισοτιμία απέχει ακόμη πολύ.

Σε αυτή τη βιομηχανία, «τα συστήματα εξουσίας, στους κόλπους των οποίων αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις είναι λευκοί και άνδρες, είναι δύσκολο να διαρραγούν», αποκαλύπτει η 'Ανα-Κριστίνα Ραμόν, μια από τους συντάκτες της έρευνας.

Η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο ευνοϊκή στην τηλεόραση, όπου ο τεράστιος πλούτος των διαδικτυακών συνδρομητικών πλατφορμών με βίντεο όπως το Netflix, το Amazon ή το Hulu ενίσχυσε την ποικιλομορφία.

«Η συνάντηση μιας τεχνολογικής αλλαγής και μιας δημογραφικής αλλαγής δημιούργησε ένα περιβάλλον που έχει ωριμάσει σήμερα για να αλλάξει τις συνήθειες του οπτικοακουστικού τομέα», διευκρινίζει η έκθεση ελπίζοντας ότι η τηλεόραση θα δείξει τον δρόμο στο Χόλιγουντ.


 
newsbeast.gr
Post
Γυναίκα Τρίτη 26.03.2024

Πως να μάθεις να αγαπάς περισσότερο τον εαυτό σου

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια συνειδητή προσπάθεια να καθιερωθούν στο προσωπικό σου λεξιλόγιο λέξεις που να ξεκινούν από το αυτό- (και δεν εννοώ αυτοκίνητο) – αν και μπορεί ήδη από την παιδ

Post
Γυναίκα Τρίτη 26.03.2024

Θηλασμός και υγεία της καρδιάς

Παρ’ όλες τις προόδους της ανθρωπότητας στην επιστήμη και την ιατρική, δεν υπάρχει ανθρωπογενές υποκατάστατο που να μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τα οφέλη του ανθρώπινου γάλακτος για τα μικρά

Post
Γυναίκα Τρίτη 26.03.2024

Ποιες αλλαγές πρέπει να κάνεις στην περιποίηση της επιδερμίδας σου την Άνοιξη

Με την άνοιξη, μπορείς ήδη να νιώθεις την αίσθηση της ανανέωσης στον αέρα. Ετοιμάσου για ξεσκαρτάρισμα μέσα και έξω και αυτό αφορά και τη ρουτίνα της περιποίησής σου. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να π