Image
Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017 15:33 Παράδοση

Η Μόνα Λίζα ήταν τελικά γυμνή;



Ένα προσχέδιο γυμνού πορτραίτου που βρίσκεται στο Λούβρο έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον ερευνητών και επιστημόνων τον τελευταίο καιρό. Η γυναίκα που παρουσιάζεται στον πίνακα έχει ομοιότητες με την περίφημη Μόνα Λίζα και ήδη εγείρονται ερωτήματα για το εάν και ο πίνακας αυτός ανήκει στον μοναδικό Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Επιστήμονες και συντηρητές έργων τέχνης εξετάζουν εδώ και καιρό τον πίνακα που βρίσκεται στο Λούβρο (τον ονομάζουν Μόνα Βάνα). Το έργο τέχνης εκτιμάται ότι προήλθε από το στούντιο του σπουδαίου καλλιτέχνη και εφευρέτη της Αναγέννησης, ωστόσο μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν σημάδια εμπλοκής του ίδιου του Ντα Βίντσι.

Ο πίνακας συμπεριλαμβάνεται από το 1862 στη μεγάλη συλλογή του μουσείου της Αναγέννησης Κοντ, βόρεια της γαλλικής πρωτεύουσας.

Τώρα, μετά από μήνες ελέγχου οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το προσχέδιο αυτό είναι τουλάχιστον εν μέρει του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. «Ο πίνακας έχει μία ποιότητα στο πρόσωπο και τα χέρια που είναι αξιοθαύμαστη. Δεν είναι απλά μία πλαστογραφία» αναφέρει ο συντηρητής Ματιέ Ντελντικ.

«Βλέπουμε κάτι το οποίο ενδεχομένως ο ντα Βίντσι να δούλευε παράλληλα με τη Μόνα Λίζα. Είναι σίγουρα προσχέδιο για κάποιον πίνακα» προσθέτει.

Σημειώνεται ότι τα χέρια και το σώμα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με την Μόνα Λίζα και το σχέδιο έχει σχεδόν το ίδιο μέγεθος.

Ένας από τους ειδικούς του Λούβρου επιβεβαίωσε ότι ο πίνακας έχει δημιουργηθεί όταν ζούσε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452—1519). Πρόσθεσε, ακόμη, ότι τα τεστ αποκαλύπτουν πως είναι μία υψηλού επιπέδου δουλειά και όχι κάποιο αντίγραφο χαμένου πίνακα.

Πρόσθεσε, πάντως, ότι θα πρέπει να είμαστε «συνετοί» και να μη  βιαστούμε να αποδώσουμε το έργο στον μεγάλο καλλιτέχνη.

Οι έρευνες επικεντρώνονται στο εάν ο πίνακας δημιουργήθηκε πριν ή μετά τη Μόνα Λίζα, η οποία εκτιμάται ότι δημιουργήθηκε μετά το 1503. Φυσικά και το μεγάλο ερώτημα παραμένει εάν η γυναίκα που εμφανίζεται στον πίνακα είναι η ίδια η Λίζα Γκεραρντίνι, η περίφημη Τζιοκόντα.

Σημειώνεται ότι έχουν βρεθεί μέχρι στιγμής τουλάχιστον είκοσι πίνακες και σχέδια μίας «γυμνής» Μόνα Λίζα, ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να χρονολογηθούν.

 

thetoc

 
Post
Παράδοση Τρίτη 16.04.2024

Σημαντική η συμβολή της Αναπτυξιακής Ηρακλείου στην διατήρηση, ανάδειξη και προβολή της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Κρήτης (vid)

Η Αναπτυξιακή Ηρακλείου με έργα, δράσεις, εκδηλώσεις και προγράμματα συμβάλλει στην διατήρηση, ανάδειξη και προβολή της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Κρήτης, τόνισε ιδιαίτερα σε ομιλία της στην δ

Post
Παράδοση Δευτέρα 15.04.2024

Γιώργος Αγριμανάκης: Η Μεγάλη κληρονομιά του άυλου αλλά και υλικού πολιτισμού μας αποτελούν την διαφορετικότητα μας σε όλο τον κόσμο (vid)

Ο αντιδήμαρχος οικονομικών του Δήμου Ηρακλείου κ. Γιώργος Αγριμανάκης τονίζει σε δήλωση του στο Press Office Online (poo.gr) πόσο σημαντικές είναι τέτοιες πρωτοβουλίες που αναδεικνύουν την μεγάλη κληρ

Post
Παράδοση Κυριακή 14.04.2024

Σταύρος Αρναουτάκης: «Ο Βενιζέλος πετύχαινε πάντοτε να συνδυάζει τον ρεαλισμό με το όραμα, στην κατάλληλη αναλογία»

«Ο Βενιζέλος πετύχαινε πάντοτε να συνδυάζει στην κατάλληλη αναλογία τον ρεα-λισμό με το όραμα», τόνισε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτά-κης μιλώντας στην επετειακή εκδήλωση